Hogyan zajlik egy tömeges e-számla projekt? – Ilyen velünk dolgozni 2025-ben

Szerző: | aug 18, 2025 | e-számla

#eszamla #automatizálás #nemzetköziszámlázás #unifiedpost #hungary

Miről szól ez a cikk?

A cikkben bemutatjuk, hogyan zajlik egy tömeges elektronikus számlázást automatizáló projekt, ami a beszállítói számlák zökkenőmentes fogadását teszi lehetővé multinacionális-, nagy- és középvállalatok számára. Ha inkább a Peppol számlázásra kíváncsi, itt van egy cikk arról, hogyan válasszunk Peppol szolgáltatót.

Részletes tartalom

Bevezető

Ahogy a digitális átalakulás egyre inkább meghatározza a vállalatok működését, az automatizált tömeges e-számlázás és e-dokumentum kezelés kulcsfontosságúvá válik a hatékonyság és a pontosság szempontjából. 2025-ben az üzleti vezetőknek, döntéshozóknak és felelős vezetőknek egy olyan e-számla szolgáltató partnerre van szükségük, aki biztosítja a nemzetközi és helyi piacvezető e-számlázási és e-dokumentum automatizációs megoldásokat, magas adatpontossággal, biztonságosan.

A tökéletes e-számla megoldás keresése

Az ügyfelek kulcsfontosságú érzelmi motivációi között szerepel a kudarctól való félelem, a tökéletesség iránti vágy, az időbeli nyomás. A 2025-ben olyan tömeges e-számlázási és e-dokumentum küldési, fogadási és archiválási szolgáltatásra van szükség, amely gyors, hibamentes és biztonságos.

A legjobb tömeges e-számla megoldások

Az ideális e-számla szolgáltató partner az, aki nem csupán a technológiai megoldásokat kínálja, hanem az adatbiztonságot, a pontosságot és a gyorsaságot is garantálja. A globális adózási szabályozásoknak való megfelelés és a Peppol hozzáférés biztosítása olyan előnyöket jelent, amelyek segítenek a vállalatoknak a nemzetközi piacon való versenyképesség megtartásában.

A Unifiedpost Hungary minősített Peppol hozzáférési pont. A Banqup Group (korábban Unifiedpost Group) kötelékében több mint 60 országban biztosítjuk a nemzetközi e-számla megfelelést. A formátum- és csatornafüggetlen termékeink a multi-, nagy- és közepes vállalatok tömeges elektronikus számla fogadási és küldési folyamatát automatizálják. Emellett számos megoldásunk van az e-számla és e-dokumentum automatizálás professzionális szintre emeléséhez. Kérdése van? Töltse ki a honlapon található űrlapot, és visszahívjuk Önt!  

A jövőbe tekintve

Az automatizált tömeges e-számlázás és e-dokumentum kezelés nem csupán a hatékonyságot növeli, de segít az ügyfeleknek a kudarcoktól való félelmük leküzdésében, a tökéletesség elérésében. A 2025-ben az ilyen partnerrel való együttműködés biztosítja a sikeres digitális átalakulást és a versenyelőny megtartását.

Mit csinálunk mi valójában?

Ügyfeleink azok a vállalatok, akik kiterjedt beszállítói hálózattal rendelkeznek (fogadók), és a nekik szállító cégek (küldők). Mi a mi szerepünk? Hogyan segítünk nekik? Nagyon egyszerűen, a küldő (gyakran nagyvállalati partner, beszállító) a számlákat vagy egyéb dokumentumokat a megszokott ERP szoftveréből bármilyen strukturálatlan (PDF, Postscript) vagy strukturált (EDI, XML, Edifact, Csv, IDoc,…) formátumban, szabványos átviteli csatornán keresztül (E-Mail, SFTP,OFTP2, AS/2,…) küldi.

Ez gyakorta hiányos, hibás vagy nem az a formátum, csatorna, amit a fogadó fél használ. Mi beépített ellenőrzéseket végzünk, rátesszük a szükséges plusz információt, majd olyan egységes strukturált adatformátumra alakítjuk, hogy a fogadó fél vállalatirányítási rendszere emberi beavatkozás nélkül, automatizáltan fel tudja dolgozni.

A folyamat rendkívül gyors. Ezen túl kiegészítő szolgáltatásaink is vannak. Peppol hozzáférési pont vagyunk, és van globális adómegfelelési szolgáltatásunk is. De ez a cikk kifejezetten egy e-számla projekt bevezetését hivatott bemutatni, így a továbbiakban ezzel foglalkozunk.

A képhez tartozó alt jellemző üres; unifiedpost-collect-1000px-1000px-1.png a fájlnév

Mi kell hozzá, hogy gombnyomásra tudjon egy vállalat tömeges e-számlát fogadni?

Minden, fogadó oldali digitalizációs elektronikus számla küldés-fogadáshoz kötődő projektünk a következő lépésekből áll:

Tömeges e-számla projekt előkészítő szakasz

A projekt minden esetben megkereséssel indul, amit akár online is megtehet, kötelezettség nélkül a unifiedpost.hu felületén. Az ügyfél jelzi az igényét egy ingyenes konzultációra, és a sales csapat rövid időn belül felveszi vele a kapcsolatot. Az értékesítő kolléga igényfelmérést végez és válaszokat ad a felmerülő kérdésekre. Ezt az IT technikai, megvalósítás fókuszú egyeztetés követi, IT szakember bevonásával. Ajánlatot adunk, majd szerződést kötünk.

Kik vegyenek részt az e-számla projekt igényfelméréses megbeszélésén?

Az igényfelmérésen részünkről az értékesítő kollégák vesznek részt, ügyfél oldalon például a cég beszerzője, pénzügyi vezetője, számviteli vezetője, gazdasági igazgatója vagy egy ilyen összeállítású csapat. Mindenképp olyan személy, aki a teljes számlázási folyamatot átlátja és döntési jogköre is van.

Ekkor kerül sor a következők átbeszélésére:

– Milyen dokumentum típusokat szeretnének fogadni?

– Mekkora mennyiségben?

– Milyen csatornán keresztül?

– Milyen strukturált adatra lesz szükség?

– Szükséges-e számszaki ellenőrzés, vagy elegendő, ha a NAV előírásainak megfelelő adatokat kinyerjük,

– Kerüljön rá más, ügyfélspecifikus adat is, például rendelésszám az e-számlára?

– Folytassunk-e formai ellenőrzéseket? (Formai ellenőrzéssel biztosítjuk, hogy az ügyfélnek fontos adat, például rendelésszám hibátlanul szerepeljen minden egyes beérkező e-számlán. Ennek az automatizált módon, tömegesen feldolgozott számláknál kiemelten nagy jelentősége van.)

Nem dobálózunk szakszavakkal, a megbeszélésen a kollégáink minden esetben úgy tájékoztatnak és úgy kérdeznek, hogy az egyértelmű legyen. Sőt, igény esetén példákat hoznak, mutatnak. Nem maradnak kérdőjelek.

Kik vegyenek részt a tömeges e-számla projekt IT technikai megbeszélésén?

Az IT technikai egyeztetés, ahogy a nevében is szerepel egy technikai jellegű megbeszélés, ahol döntően azok vesznek részt, akik a folyamat kialakítását végzik. Például ITs kollégák, folyamatmenedzserek, folyamat gazdák, folyamat optimalizálók, EDI szakértő, IT implementátorok.

Setup és pilot időszak- kik, mit, hogyan

A fogadói oldalról a technikai megvalósító, a mi oldalunkról a projekt implementációért felelős kollégánk közösen alakítják ki a technikai infrastruktúrának és az interfész fájlnak a felépítését. Legalább 3 küldő beszállítótól kért valós adattartamú dokumentumokkal teszteljük a kialakított rendszert. Az IT lefejleszti a teszt számlákból történő adatkinyerést az automatikus feldolgozhatósághoz (szállító egyedi mapping). A csatornán történő küldést teszt környezetben vizsgáljuk. Ezután következik a küldő és fogadó interfészek módosítása, precíziós beállítása (setup).

Mennyi ideig tart a tömeges e-számla projekt bevezetése?

A bevezetési folyamat nagyságrendileg hat hetet vesz igénybe. Természetesen lehet ez az idő rövidebb is, amennyiben az ügyfél elég motivált és prioritásként kezeli a digitalizációs projektet.

Éles szakasz folyamatos szállítóaktiválással

Ha a többkörös teszt folyamatban minden tökéletes, akkor élesíthető a rendszer, a fogadót produktívra állítjuk, majd elküldi részünkre a beszállítók listáját. Ebben a folyamatban történik a beszállítók bekötése az automatikus számlafogadásba. Ennek a szakasznak az időigénye a beszállítói lista hosszától függ, ami lehet akár sok százas lista is. A szállítóaktiválás folyamatos és ennek megfelelően folyamatos, státuszegyeztetés zajlik a kollégáink és a fogadó cég között.

Kik vesznek részt az e-számla projekt éles szakaszában?

Az éles szakaszban a szállítóaktiválási csapatunk, ügyfél oldalról pedig általában a projekt felelős vezetője vesz részt, esetleg bevonva a pénzügyi osztályt, tájékoztatva a pénzügyi vezetőt.

Tudta?

A Unifiedpost Hungary nemzetközi e-számla szolgáltató és Peppol hozzáférési pont. Segítünk a globális e-számlamegfelelésben, hogy a vállalkozásoknak ne kelljen amiatt aggódnia melyik országban épp mi a jogszabályi követelmény. Emellett az elektronikus számla automatizációs megoldásunk beépül az elektronikus számla fogadó és az elektronikus számla küldő meglévő rendszerei közé, kiemeli a számla adatot, és a kívánt formátumra alakítja, adatdúsítást és ellenőrzéseket végez, jóváhagyásra vagy javításra küldi az elektronikus számlát, mindezt gyorsan, 100% adatpontossággal és biztonsággal. A megoldás nem igényli a meglévő rendszerek, programok cseréjét. Így nincs költséges és időigényes fejlesztés sem. Rendszerünk képes bekérdezni a NAV rendszerébe, az onnan letöltött számlák adatait számlaképpel kiegészíteni, valamint képes az Ön meglévő ERP és könyvelési rendszere által feldolgozható formátumba konvertálni azokat.

Videót is készítettünk a témában

Kérdezzen, válaszolunk!

Jelentkezzen ingyenes konzultációra, és sales csapatunk visszahívja.

Tudjon meg többet a termékeinkről!

E-számla fogadás | elektronikus számlák automatizált fogadása
E-számla küldés | tömeges e-számla és dokumentum küldése egy kattintásra
Digitális faktoring | a legmodernebb digitális finanszírozás
NAV 3.0 alapú elektronikus számlafogadás | Profi, egységes számlafeldolgozás
Nemzetközi e-számla megfelelés | Regisztráljon az angol nyelvű, tematikus hírlevélre
Peppol hálózat | Peppol hozzáférési pont vagyunk

Ne maradjon le a nemzetközi e-számlázási fejleményekről!

Továbbra is szorosan figyelemmel kísérjük a kötelező elektronikus számlázási reformokat, és amint újabb információk állnak rendelkezésre, tájékoztatni fogjuk a piacot. Ha rendszeres frissítéseket szeretne kapni tematikus hírlevél formájában, esetleg élvezetes beszélgetésből szeretne tájékozódni a nemzetközi adómegfelelésről és e-számla megfelelésről, akkor megteheti:

Melyik e-számla szolgáltatót válasszam?

Számos e-számla szolgáltató van a piacon, de nem mindegy hogyan választunk, pláne egy erősen variábilis piacon. Egy rossz választás többletköltséggel, fejlesztésekkel, késedelemmel járhat. Összeállítottunk egy cikket arról, hogyan válasszunk elektronikus számla szolgáltatót.

adómegfelelés automatizálás belga e-számlázás belga elektronikus számla reform digitalizációs projekt e-számla e-számla automatizálás e-számla szolgáltató e-számla számla e-számlázás E-számlázási modellek elektronikus számla elektronikus számla befogadása elektronikus számlacsere automatizálás elektronikus számla szabályai elektronikus számla szolgáltató elektronikus számla sztornózása elektronikus számlázás Elektronikus számlázási titkok EN16931 elektronikus számlázási szabvány ETAF e-számlázás faktorálás Kérdezték kérdezték válaszolunk kérdezték válaszolunk videósorozat külföldre számlázás szabályai Lengyelországi e-számla reform mazars automatizált folyamatok márka nemzetközi e-számlázás németországi e-számla reform online számla adatszolgáltatás peppol Peppol számlázás számlafogadás trend tömeges dokumentumfogadás tömeges dokumentumküldés tömeges e-számlázás unifiedpost unifiedposthungary ViDA jogalkotási csomag videósorozat válaszolunk videósorozat Áfa a digitális korban

A jövő nem a fáradozásról szól!

Változtassa meg a munkamódszereit, és érje el a 100%-os üzleti automatizálást! Ne ragadjon a múltban! Csatlakozzon velünk a digitális jövőhöz!

Az Ön vállalkozásának az életét is megkönnyíthetik az automatikus, digitális, tömeges e-számla és e-dokumentum küldés-fogadási megoldásaink. Kérdezzen, tudjon meg többet a termékeinkről!

Üzleti folyamatok egyszerűen és okosan, egy kattintásra.

A fent megjelent cikk a teljesség igénye nélkül, figyelemfelhívó céllal készült. Nem minősül tanácsadásnak. Javasoljuk, hogy mindig vegye figyelembe a cikk megjelenésének időpontját, mert előfordulhat, hogy a piac változása miatt a benne lévő információk később már nem aktuálisak!

peppol
nemzetközi e-számlázási roadmap ütemterv Unifiedpost Hungary

A videós tartalmainkat a Wistia logóra kattintva éri el.

Legutóbbi bejegyzések

További cikkek

Automatizálna? Kérdése van?

Töltse ki az űrlapot! Kérdezzen! Sales csapatunk készséggel áll rendelkezésére.